Med tjänsten ekonomisk förvaltning hjälper Nabos experter din förening med att hantera den löpande ekonomin samt frigör tid för styrelsen.
Vi på Nabo har arbetat länge med ekonomisk förvaltning i Stockholm. Vi är experter på förvaltning av bostadsrättsföreningar. Ekonomisk förvaltning överlappar teknisk och juridisk förvaltning, och som helhetsleverantör kan vi erbjuda ett team med experter inom dessa områden. Professionellt skött ekonomisk förvaltning i Stockholm kan vara en stor avlastning för en styrelse och göra det lättare att hitta till exempel en kassör som är villig att ta på sig uppgiften. Förvaltning som inte sköts enligt gällande regler kan skapa stora problem för en brf och dess styrelse.
Nabo jobbar på era villkor och ta hand om de uppgifter ni vill ha hjälp med helt enkelt. Många av våra nöjda kunder i Sverige anlitar Nabo för just komplett ekonomisk förvaltning. Det innebär bland annat att vi:
Ekonomisk förvaltning i Stockholm innebär också att ni alltid har tillgång till experter som kan ge rådgivning inför viktiga beslut. Vi vill gärna bidra till vad som är bra för en brf på lång sikt. Det kan handla om att vi kan ge förslag på vad som är en gynnsam finansieringsmodell inför en större ombyggnation eller underhåll av en fastighet. Nabos team agerar helt enkelt som styrelsens personliga rådgivare i frågor som rör ekonomisk förvaltning i Stockholm.
Den styrelse i en brf som anlitar Nabo, och andra som är behöriga och har intresse av det, får tillgång till vårt digitala verktyg. Det förenklar arbetet med ekonomisk förvaltning i Stockholm och gör att det blir lätt att följa arbetet. Vi tycker att det är viktigt att snabbt kunna få en översiktlig bild av föreningens ekonomi. All dokumentation och kommunikation som rör ekonomisk förvaltning i Stockholm kommer dessutom att finnas samlad på ett ställe.
Vårt mål är att underlätta för styrelsen i en bostadsrättsförening. Det faktum att vi har specialiserat oss på ekonomisk förvaltning i Stockholm innebär att vi kan arbeta kostnadseffektivt med de frågor som har stor betydelse för våra kunders ekonomi.
Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen
Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar
Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen
Nabos juristteam stöttar fastighetsägare och bostadsrättsföreningar med juridiska frågor och utmaningar. Teamet har lång och omfattande erfarenhet av fastighetsrätt, entreprenadrätt och avtalsrätt. Läs mer här.
Vi erbjuder komplett förvaltning enligt AFF. Få personlig förvaltning med dedikerad kontaktperson och enkla digitala lösningar. Läs mer här.
BRF-Trygg är en unik försäkringslösning i samarbete med försäkringsförmedlaren Proinova, utformad för bostadsrättsföreningar som har förvaltning genom Nabo. Läs mer här.
Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.
Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.
Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.