Anlita Nabo för heltäckande ekonomisk förvaltning och få en ekonomisk rådgivare åt styrelsemedlemmarna och stöd inför beslut som rör juridik, teknisk förvaltning och ekonomin i en brf.
Nabo arbetar med ekonomisk förvaltning i Göteborg. Sitter du i en styrelse för en bostadsrättsförening så har du en uppgift som kan vara betungande. Med Nabo som partner sköts den ekonomiska förvaltningen i Göteborg av erfarna experter som kan ta hand om löpande uppgifter och lösa problem på ett effektivt sätt, ofta till en lägre kostnad än du kanske tror. Förvaltning i en brf handlar inte enbart om ekonomi, det finns en juridisk del av det hela som är viktig att vara bekant med. Även teknisk förvaltning påverkar ekonomin i hög grad. För att hantera detta arbetar vi på Nabo utifrån en modell där vi ger en brf tillgång till experter på de olika delar som ingår i ekonomisk förvaltning i Göteborg.
När vi på Nabo åtar oss ett uppdrag inom ekonomisk förvaltning i Göteborg innebär det ofta att vi:
Förutom de löpande uppgifterna kan Nabos experter hjälpa till med budgetering och med att ta fram underlag inför viktiga beslut som påverkar både föreningens ekonomi och ekonomisk förvaltning i Göteborg under lång tid. Det kan till exempel handla om att se till så att ett stambyte finansieras på ett fördelaktigt sätt och genomförs vid rätt tillfälle. Vi arbetar också med kompetensutveckling så att nya medlemmar i styrelsen snabbt kan komma in i sina uppgifter.
Tillsammans med styrelsen i er brf arbetar Nabo med ett digitalt verktyg. Det blir som en arbetsplats där alla uppgifter kan hanteras på ett effektivt sätt och där all information alltid finns tillgänglig. Transparens är mycket viktigt för oss i samband med ekonomisk förvaltning i Göteborg. Styrelsen och alla andra behöriga ska kunna ha full insyn i arbetet och snabbt kunna få en bild av föreningens ekonomi. Verktyget har stöd för funktioner som:
Med ett team från Nabo behöver en styrelse i en brf inte oroa sig över ekonomisk förvaltning i Göteborg. Vi tar hand om det löpande arbetet och hjälper er att komma fram till rätt beslut i frågor som rör föreningens ekonomi.
Få ett team av engagerade experter som ger snabba svar och löser problemen
Minska arbetsbördan och frigör tid med enkla digitala lösningar
Säkerställ kontinuitet genom samlad dokumentation och kommunikation i kundportalen
Nabos juristteam stöttar fastighetsägare och bostadsrättsföreningar med juridiska frågor och utmaningar. Teamet har lång och omfattande erfarenhet av fastighetsrätt, entreprenadrätt och avtalsrätt. Läs mer här.
Vi erbjuder komplett förvaltning enligt AFF. Få personlig förvaltning med dedikerad kontaktperson och enkla digitala lösningar. Läs mer här.
BRF-Trygg är en unik försäkringslösning i samarbete med försäkringsförmedlaren Proinova, utformad för bostadsrättsföreningar som har förvaltning genom Nabo. Läs mer här.
Medlemmar kan ställa frågor och få snabba svar från ansvariga avgift- och hyresförvaltare direkt i portalen.
Säker inloggning i portalen med hjälp av BankID och hantering av avier och aviseringssätt. Medlemmar kan se info om sin bostad, innehavare, andelstal och viktiga dokument från styrelsen direkt i portalen.
Styrelsen hanterar inkomna överlåtelser och godkänner digitalt med hjälp av BankID. Mäklare kan begära mäklarbild utan hantering av styrelsen.